جستجو
   
    Delicious RSS ارسال به دوستان خروجی متنی
    کد خبر : 24420
    تاریخ انتشار : 28 اسفند 1391 12:8
    تعداد بازدید : 460

    راهکار اساسی کاهش تصادفات جاده ای توسعه زیرساخت های حمل و نقل است

    عصرخودرو : در کاهش تصادفات جاده ای کنترل شدید قانونی و رفع نقاط کوچک حادثه خیز، مسکنی با تأثیر کوتاه مدت است اما راهکار اساسی توسعه زیرساخت های بزرگراهی و آزادراهی کشور است.

    شهريور 1391

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، خادمی معاون ساخت و توسعه راهها در ابتدا بر استاندارد بودن راه‌های در حال احداث و ساخته شده در کشور تأکید کرد و گفت: راه‌ها با هدف خاص و با در نظر گرفتن تمامی جوانب طراحی می‌‌شوند که اگر طبق علایم هشدار دهنده برای آن مسیر عمل کنیم دیگر شاهد سوانح جاده‌ای نخواهیم بود.
    وی درباره شرایط ساخت و توسعه راه در کشور گفت: وظیفه ما ایجاد راه‌های جدید و استاندارد در سراسر کشور است اما یکی از چالش‌های مهم ما در این مسیر تأمین اعتبار است. به طور متوسط برای ساخت هر متر راه اصلی یک میلیون تومان، هر متر بزرگراه 2 میلیون و هر متر آزاداره 3 میلیون تومان هزینه می‌شود که خوشبختانه طراحی، ساخت، اجرا و توسعه راهها توسط متخصصان ایرانی تا حدی این چالش را جبران می‌کند.
    معاون ساخت و توسعه شبکه راه‌های کشور با تأکید بر لزوم گسترش بزرگراهها با توجه به افزایش تعداد خودرو در کشور گفت: سرعت رشد وسایل نقلیه 8 برابر سرعت توسعه راه‌ها در کشور است و برای اینکه سرعت توسعه زیرساختها هم متناسب با آن تنظیم گردد نیاز به اعتبارات متناسب است و برای حل مشکل در ساخت و توسعه راه‌ها نمی‌توان تنها به اعتبار دولت متکی بود و تنها با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و مشارکت مردمی می‌توان بر این کاستی فایق آمد.
    وی ادامه داد: در خصوص تصادفات جاده‌ای کنترل شدید قانونی و رفع نقاط کوچک حادثه‌خیز، مسکنی با تأثیر کوتاه مدت است اما راهکار اساسی توسعه زیرساخت‌های بزرگراهی و آزادراهی کشور است. در حال حاضر این شبکه 11 هزار کیلومتر است که نیاز کشور 30 هزار کیلومتر است که باید در آینده‌ای نزدیک احداث کنیم.
    او درباره رفع نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای در کشور تصریح کرد: در حال حاضر ساخت راه‌های جدید با استانداردهای بالا براساس شرایط آینده در نظر گرفته می‌شود که این کار را از بحرانی‌ترین نقاط آغاز کردیم و اعتبار آن از محل فروش اورق مشارکت، مهر ماندگار دولت و منابع اعتباری سنواتی تأمین می‌شود.
    خادمی تکمیل کریدورهای اصلی کشور را از دیگر اولویت‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور معرفی کرد و گفت: در توسعه راه‌های کشور در حال تکمیل شریان‌های منقطعی هستیم که برخی از آنها نیز در نقاط پرتردد و حادثه‌خیز قرار گرفته‌اند. با تکمیل این شبکه علاوه بر توسعه اقتصادی شاهد افزایش ایمنی و کاهش تصادفات در کشور خواهیم بود.
    خادمی در پایان درباره اهمیت استاندارد خودرو در کنار ایمنی راه‌ها تصریح کرد: حداکثر سرعت در آزادراه‌های کشور نیز 120 کیلومتر بر ساعت است و اگر خودرویی دارای امکان سرعت 220 کیلومتر بر ساعت باشد این به معنای مجاز بودن تردد با این سرعت در بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها نیست. بلکه به معنای آن است که ایمنی و سلامت سرنشینان در خودروی با ایمنی بالا که با سرعت مجاز حرکت می کند بسیار بالاتر است.

     

    به نقل از:

    www.asrekhodro.com


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :
تعداد بازدید کنندگان کل :
تا کنون :
27693639
اکنون :
11